..jika ada yg meminta cintamu...katakanlah ia hanya utk Allah..jika ada yg meminta rindumu katakanlah ia hanya utk Rasulullah...jika ada yg meminta kasihmu kataknlah ia hanya utk ibubapamu..jika ada yg meminta sygmu..kataknlah ia hanya utk saudar semuslimmu..jika da yg meminta keikhlasanmu..berikn lah ia pd yg mghargainya shj..

Wednesday, January 2, 2013

jge hati jge iman ^_n

erm,,,dh lme agaknye saya x update blog ni..wt pembaca blog saye ,,trima kasih sbb sudi bce blog ni,,,x best pun..skrg ni dh masuk tahun bru,,rumah pun makin sunyi tanpa adik2..sume g skolah,,yg tinggal saye,,abg saye..dgn umi,,ops lupe plak,,baby coming soon..my dearest brother,,huhu..x sabar rsenye,,nk dpt adik bru..skrg nie keje saye kena jge umi baik2..bg rehat secukupnye,,semua keje saye wt,,demi umi.. :) sejak holiday ni..keje wt,,tp duit x smpai..x pe2..mungkin x nak saya boros ke..la ni,,saye kena kumpul duit..sbb nnti snang ayah x yah keluar duit byk utk saya smbung pelajaran nnti,,x pe..madi,,ayah dh byk korban utk hg,,skrg ni hg pulak kena korban,,nnti adik bru nk lahir plak..>> x sabarnye,, erm,,,rse2 nye,,duk kt rumah ni,,x ckup tido la plak..sbb,,tido lmbt,,tp kene bgun awal..kene prepare nasi lemak utk dijual..demi nk tlong umi,,huh,,duit pun smpai,,,alhamdulillah,, la ni,,keje yg ade,,,cume contract dgn skolah agama,,n pasti..tp buknlah keje sbg ustazah..tp lukis n warna mural,,,rmai gak bdak2 igt saya ni ustazah,,haha,,,nk t'gelak rsenye.. nnti nk p lwtn terengganu plak..b'sme kwn2 drjh 6 saya..rindu nye kt depe..sgt3...hrp2 sgt happy la nnti wktu g lwtn...moga sume keadaan baik2 saje ..aamiin kedai umi,,skrg masih dlm proses mengemaskini..best gak jge kedai ni,,mndidik kite dgn sifat sabar..dgn kerenah pelanggan,,sabar je la..ape lg ye saye wt cuti ni,,ha,,,,lupe plak..memasak..nme pun prmpuan...mesti la kne tahu masak..so..mse ni la..kena bljr masak..yg bestnye..4 first time..wt kek kukus ,,t'clap bubuh marjerin..sbnrnye x prlu ltak..biasa la tu..first try..gagal..x pe,,don't give up..nnti bljr lg..pas2 bukak bakery..ish,,mcm2 plak madi ni,,haha lwak la..sejak saya blik kg ni,,rmai xknal saya,,duk tanye plak tu..x skolah ke..dlm hati..muka bdak2 sgt ke aku ni,,haha..bila saya bgtau je depa yg saya dh habis spm..sume x p'caya..sbb antara anak2 prmpuan cikgu mat..saya ibarat adik kpd adik2 prmpuan saya..kecik..ade la sorg kakak ni,,bila saya blik je,,msti dtg kedai..t'kejut dye tgok saya..eh..hg ni x mkan ke..x bsar2 pown,,tinggi pun x..adik2 hg sume dh mulai m'bsar..haha.....ape saya jwb..saya diet mak cik,,sdgkn..kt skolah..sayalah muka yg g supper..klu xpun..sanggup cri mknn mlm2,,tu la..dri dulu lg..asal nk tido je..msti perut bunyi..nk diisi la mksudnye.. erm..klu dlu setiap pgi msti siap2 g skolah..tp skrg..saya hanya tgok adik2 siap2 g skolah..sume muke happy2..nk t'gelak pun ade jgak..huh..sememgnya,,kngn kt smkak mmg xdpt dilupakn,,seribu dan beribu2,,kngn,,smoga Allah bg pluang kt saya utk jejakkn kaki kt skolah tu lg.. erm..rsenye tu je kut yg dpt saya kongsi..x tau nk tulis ape..hihi..mcm biasa lah..sape yg knl saye..msti tau ni la kate2 saya..wlu di mne kite berada..jge hati <3 jge iman,,may Allah bless u..sekian..n_n

No comments:

Post a Comment